Home > Veelgestelde vragen aan onze klantenservice
Veelgestelde vragen aan onze klantenservice2020-04-10T11:03:44+02:00

Hoi, hoe kunnen wij u helpen?

Heeft u hulp nodig? Op onderstaande pagina vindt u verschillende vragen die vaak gesteld worden. Heeft u nog andere vragen, neem dan contact met ons op via ons contactformulier en wij zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Kan ik een bedrijfsaccount openen?2020-10-08T11:46:18+02:00

Ja, u kunt uw aankopen doen zonder BTW in onze online winkel. Om dit te doen:

  • U moet al een account hebben op Bontshop.nl of u laat zich op deze pagina registreren.
  • Dan moet u ons uw intracommunautaire BTW nummer per e-mail of via ons contactformulier toesturen.
  • Zodra uw gegevens zijn geverifieerd, ontvangt u een e-mail waarin wordt bevestigd dat uw account is bijgewerkt.
  • Houd er rekening mee dat in eerste instantie alleen de wijze van betaling per bankoverschrijving mogelijk is.
  • Wanneer u de winkel bezoekt terwijl u bent ingelogd, worden de prijzen exclusief btw weergegeven.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?2020-04-10T11:01:13+02:00

Na betaling kan de bestelling niet meer worden gewijzigd. Als u echter kort na het afronden van uw bestelling contact met ons opneemt, zullen wij altijd beschikbaar zijn om met u te overleggen over het wijzigen van de referentie, of het toevoegen van extra materiaal.

Kan ik mijn bestelling persoonlijk ophalen?2020-04-10T11:00:23+02:00

Ja, u kunt uw bestelling direct ophalen bij ons hoofdkantoor in Enschede of u kunt uw bestelling door uw eigen koerier laten komen afhalen. Om deze afhaling te regelen nodigen wij u uit om voor het plaatsen van uw bestelling contact met ons op te nemen, zodat wij u van de praktische informatie kunnen voorzien.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen2020-04-10T10:59:14+02:00

Wij besteden de grootste zorg aan de verzending van uw bestelling en bewaken de voortgang ervan tot aan de ontvangst. Wanneer de transporteur de leiding neemt, wordt er automatisch een e-mail naar u gestuurd met de traceercode van uw bestelling.

Als u uw bestelling niet heeft ontvangen, nodigen wij u uit om uw e-mailbox te controleren of de transporteur een leveringsprobleem heeft aangegeven (e-mails van Bontshop, Fur-Textiles Nederland, of Furtex), evenals in de map met ongewenste e-mails. Het kan ook zijn dat de transporteur telefonisch of per sms contact met u heeft opgenomen, dus controleer ook uw berichtvakje.

In geval van twijfel, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen om meer te weten te komen over de status van uw bestelling.

Hoe was ik imitatiebont?2020-04-10T10:42:12+02:00

Imitatiebont kan in de wasmachine worden gewassen op 30°C. Na het wassen raden wij u aan de stof te drogen (gebruik nooit een wasdroger). Voor ons luxe bont raden wij u aan om het eerst in de stomerij te laten reinigen. Als u echter uw wasmachine wilt gebruiken, kunt u op 30°C wassen, zonder wasverzachter te gebruiken (in tegenstelling tot wat men zou denken, beschadigen deze producten het bont) en hangt u de stof te drogen. Vervolgens kunt u het bont borstelen om het zijn volle uitstraling terug te geven.

Hoe verzorg ik mijn bont?2020-04-10T10:42:30+02:00

Wij nodigen u uit om uw imitatiebont coupons of uw creaties te bewaren in een kast die niet aan het licht wordt blootgesteld. Houd ze uit de buurt van elke warmtebron, strijk ze niet en gebruik geen stoom. Houd ze uit de buurt van insecticiden, motten bestrijdingsmiddelen en andere chemicaliën, waaronder parfums, lak en make-up. Sluit niet af in een plastic zak, zoals bij echt bont, imitatiebont moet ademen.

Kan ik mijn bestelling terugsturen?2020-04-10T10:43:34+02:00

Helaas kunnen wij geen retouren accepteren, omdat de stoffen op verzoek worden gesneden voor elke bestelling. Desalniettemin luisteren wij altijd naar onze klanten en willen wij graag dat alles naar volle tevredenheid is. Indien u niet tevreden bent over uw bestelling, aarzel dan niet om ons te contacteren en uit te leggen waarom u niet tevreden bent, zodat we u de beste oplossing kunnen voorstellen.

Ik kan mijn bestelling niet afronden / Mijn bestelling is geannuleerd2020-04-10T10:44:17+02:00

Meestal betekent een geannuleerde of niet uitgevoerde bestelling dat de betaling niet kon worden uitgevoerd. Soms gebeurt dit als de vertraging te groot is om de beveiligingscode van de creditcard in te voeren, of als u uw debet limiet heeft bereikt. We nodigen u uit om het opnieuw te proberen, of een andere creditcard te gebruiken, of te kiezen voor betaling via Paypal of bankoverschrijving.

In ieder geval, als uw bestelling wordt geannuleerd, betekent dit dat uw bestelling niet is geregistreerd en uw bankrekening niet is gedebiteerd.

Is de betaling veilig?2020-04-10T10:44:49+02:00

Wij bieden verschillende betalingsmogelijkheden : creditcard, bankoverschrijving en Paypal. De betaling met creditcard is volledig veilig dankzij het online betalingssysteem van onze bankpartner: Sisow.

Uw bankgegevens circuleren op het internet alleen in gecodeerde vorm, d.w.z. ze zijn zo gecodeerd dat ze volledig onleesbaar zijn. Bovendien worden ze alleen door onze bank verwerkt en zijn ze nooit in het bezit van Bontshop. Wanneer u uw kaartnummer intypt om uw aankopen op Bontshop te doen, is het in feite onze bank die u ze doorgeeft, niet Bontshop.

Kan ik mijn eigen transporteur gebruiken?2020-04-10T10:45:35+02:00

Ja, dat kan! Neem vooraf contact met ons op, met vermelding van het door u gekozen bont en het aantal meters. Zo kunnen wij u het gewicht en het volume van uw bestelling voor uw transporteur (DHL, UPS, enz.) mededelen.

Vervolgens kunt u, door uw bestelling te valideren, in de rubriek “Facturatiegegevens” de informatie van uw keuze aangeven. Om aan te geven dat de bestelling bij ons magazijn in Enschede wordt opgehaald, vinkt u het vakje “Verzending naar een ander adres” aan en vult u de volgende gegevens in:

  • Uw voor- en achternaam: uw naam / bedrijfsnaam
  • Bedrijf: Fur Textiles Nederland
  • Land: Nederland
  • Straat en huisnummer : Euregioweg 370
  • Postcode: 7532 SN
  • Stad : Enschede

In de kolom aan de rechterkant van het scherm ziet u dat de verzendkosten nul euro zijn en kunt u vervolgens de gewenste betaalwijze kiezen. Zodra uw bestelling is geplaatst en de betaling is gedaan, zullen wij u op de hoogte stellen wanneer uw bestelling beschikbaar is voor afhaling door uw transporteur.

Wat zijn de verzendkosten en levertijden?2020-04-10T10:45:54+02:00

Op deze pagina vindt u een lijst met alle landen waarnaar wij uw bestelling kunnen verzenden, evenals de geschatte verzendkosten en levertijden. Als uw land niet in de lijst voorkomt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, zodat we het door u gewenste land kunnen toevoegen.

Hoe lang duurt het om mijn bestelling voor te bereiden?2020-04-10T10:46:20+02:00

Uw bestelling wordt dezelfde dag nog klaargemaakt en verzonden als deze voor 15.30 uur (Europese tijd) wordt geplaatst, anders wordt deze de volgende dag klaargemaakt. Een automatische e-mail geeft aan wanneer de voorbereiding van uw bestelling is begonnen, en een andere zal bevestigen dat uw bestelling is overhandigd aan de vervoerder.

Om elke vertraging of fout in de voorbereiding of de levering te vermijden, nodigen wij u uit om uw adres zorgvuldig te controleren wanneer u het bestelformulier invult, met vermelding van alle informatie die nodig is zodat de bezorgdienst uw pakket gemakkelijk en snel kan aanleveren. (straat, huisnummer, postcode, enz.).

Hoe plaats ik een bestelling?2020-04-10T10:46:36+02:00

Zoek volgens uw wensen door al onze categorieën van imitatiebont, u kunt ook zoeken op kleur, haarlengte, dierenimitatie. Onze zoekmachine is beschikbaar tijdens het surfen om u te helpen vinden wat u zoekt. Elke pagina toont u verschillende foto’s van het bont, evenals gedetailleerde informatie (haarlengte, samenstelling…). Geef het aantal meters aan dat u nodig heeft of als u liever een monster bestelt, en voeg deze selectie toe aan uw winkelmandje voordat u verder gaat met surfen of uw bestelling afrondt.

Hoe kunt u contact opnemen met de klantenservice?2020-04-10T10:46:57+02:00

Voor de beste behandeling van uw aanvraag nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen via ons contactformulier. Behalve in het weekend en op feestdagen, verwerken wij de aanvragen meestal binnen een halve dag. In elk geval lezen we alle e-mails die ons worden toegestuurd en proberen we altijd zo snel mogelijk te antwoorden.

Het artikel dat ik zoek is niet op voorraad.2020-04-10T10:47:29+02:00

Als het artikel dat u zoekt niet op voorraad is, nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen met vermelding van het desbetreffende artikel en het aantal meters dat u nodig heeft.

Sommige referenties zijn tijdelijk niet op voorraad omdat ze worden geleverd, andere zijn permanent niet op voorraad, in elk geval zullen we altijd ons best doen om u te informeren over de situatie van onze voorraden.

Kunnen jullie een imitatiebont naar wens maken?2020-04-10T10:47:45+02:00

Ja, als fabrikant zijn wij in staat om imitatiebont volgens uw specificaties te produceren, er gelden wel minimale bestelhoeveelheden afhankelijk van het soort imitatiebont u zoekt. Vaak zal dit tussen de 300 en 500 meter per artikel en kleur zijn. Neem contact met ons op voor een offerte.

Kan ik de stoffen komen bekijken?2020-04-10T10:48:10+02:00

Ja, u bent altijd welkom in onze showroom op ons hoofdkantoor in Nederland om ons imitatiebont te komen bekijken. Neem vooraf contact met ons op om een afspraak te maken voor dit bezoek.

Kan ik contact opnemen met uw verkoop agent?2020-04-10T10:48:30+02:00

Ja natuurlijk, wij hebben verkoopagenten in heel Europa en we kunnen u met hen in contact brengen. Geef ons in het contactformulier uw gegevens door, welk imitatiebont u zoekt en de eventuele hoeveelheden en wij nemen contact met u op om u precies te informeren.

Biedt u groothandelstarieven aan?2020-04-10T10:48:49+02:00

Ja, als fabrikant en groothandelaar kunnen wij groothandelstarieven aanbieden, alleen voor bestellingen per volle rol, die over het algemeen 20 tot 40 strekkende meter lang is, afhankelijk van de dikte van het bont. Om een offerte te verkrijgen, nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen via ons formulier om het gewenste artikel en het gewenste aantal meters aan te geven. Wij zullen u zo snel mogelijk antwoorden met vermelding van de beschikbare voorraad en het precieze aantal meters per rol.

Kan ik minder dan een meter bestellen? Of 1,50 meter?2020-04-10T10:49:03+02:00

Helaas kunnen wij met ons systeem alleen per meter snijden. De minimale afname is dus één meter, en onze bestellingen werken in eenheden van één meter. Om uw bestelling te plaatsen, hoeft u alleen maar het aantal meters dat u wilt bestellen aan te geven, wij maken uw coupon in één stuk klaar (bijvoorbeeld: als u het aantal “3” in aantal aangeeft, ontvangt u een coupon uit één stuk van 1,5 m breed x 3 m lang).

Moet ik monsters bestellen?2020-04-10T10:49:23+02:00

Wij doen ons best om de kleur van het artikel zo duidelijk mogelijk te beschrijven in elke beschrijving. We hechten ook veel belang aan de kleurkalibratie wanneer we foto’s maken om de exacte kleur van ons imitatiebont weer te geven.

We kunnen echter nooit garanderen dat de kleuren exact overeenkomen  met die van onze producten vanwege het eenvoudige feit dat de kleurvariaties op monitoren of mobiele telefoons te groot zijn van het ene apparaat tot het andere.

Daarom raden wij u sterk aan om een monster te bestellen voordat u uw stof koopt. Zo kunt u de kwaliteit en de exacte kleur ervan controleren. Vertrouw ons, klanten die dit advies opvolgen hebben nooit spijt van deze stap.

Voldoet uw bont aan specifieke normen?2020-04-10T10:49:38+02:00

Ja, al ons imitatiebont voldoet aan de REACH-norm. REACH is een Europese verordening (verordening nr. 1907/2006) die in 2007 in werking is getreden om de productie en het gebruik van chemische stoffen in de Europese industrie veilig te stellen. Het doel is om de geproduceerde, geïmporteerde en op de Europese markt gebrachte chemische stoffen te identificeren, te evalueren en te controleren.

Wat is de richting van het haar op uw bont?2020-04-10T10:50:03+02:00

Imitatiebont heeft, zoals alle dierenbont, een dominante haarrichting. Tenzij specifiek vermeld, heeft al ons imitatiebont een haarrichting die in de lengterichting van de rol is georiënteerd.  Hier is een foto die de richting van het haar laat zien wanneer u een rol afrolt (breedte 150 centimeter):

Hoe is de structuur van uw bont geweven?2020-04-10T10:50:20+02:00

Ons imitatiebont is allemaal gemaakt op een gebreid frame. Het hoeft niet te worden omgespannen en rafelt niet, het is bijzonder geschikt voor gebruik in de textielindustrie. Het frame is van een kleur die over het algemeen identiek is aan het bont, we proberen op onze foto’s een blik op de achterkant te werpen om u te helpen bij uw keuzes.

Wat is de samenstelling van uw imitatiebont?2020-04-10T10:50:47+02:00

Onze stoffen zijn samengesteld uit mengsels van polyester, acryl en modacryl in verschillende percentages. Deze informatie over de samenstelling wordt systematisch aangegeven in de rubriek ” Extra informatie ” op elke product.

Wat is de breedte van uw stoffen?2020-04-10T10:50:58+02:00

Het overgrote deel van ons imitatiebont is 150 cm breed, enkele zeldzame uitzonderingen zijn 135 cm breed. Deze informatie wordt systematisch aangegeven in de rubriek ” Extra informatie ” op elke artikelpagina. Onze stoffen zijn over het algemeen iets breder dan de aangegeven maat, om een perfect bruikbare breedte van 150 cm te bieden, zodat u de randen die soms minder perfect zijn, kunt afknippen.

Ik kan het bont dat ik zoek niet vinden.2020-04-10T09:45:24+02:00

Als fabrikant van imitatiebont bevat onze catalogus enkele honderden soorten imitatiebont. Wij streven ernaar onze winkel voortdurend te actualiseren, en mocht u desondanks niet vinden wat u zoekt, aarzel dan niet om direct contact met ons op te nemen en ons te laten weten wat u zoekt (kleur, poolhoogte). Wij vinden de zeldzame parel graag voor u!

Hoe kan ik jullie imitatiebont gebruiken?2020-04-10T10:52:26+02:00

Ons imitatiebont is geschikt voor een breed gamma aan toepassingen:

  • Home textiles en decoratie: plaids, spreien, dekens, kussens, gordijnen, tapijten, poefs, zitkussens en fauteuils.
  • Kleding en mode: jassen, mantels, stola’s, sjaals, snoods, spirithoods, mutsen, sweaters, mouwen, handschoenen, wanten, parka’s met capuchon, voeringen
  • Live-optredens: wij leveren alle grote Europese theaters en operahuizen, maar ook cinema en televisiestudio’s.
  • Kostuums: veel zeer realistische dierimitaties
  • Plushe en knuffeldieren: onze stoffen zijn wasbaar en zeer resistent.
  • Cosplay: wij bieden een volledig gamma van dierenimitaties aan.
  • Speciale effecten: onze pelzen kunnen worden geverfd, gekleurd
  • Fursuits: wij bieden een zeer breed assortiment van kleuren en haarlengtes aan
  • Huisdieren: onze pelzen zijn ideaal voor het maken van manden, kussens, kattenbomen, enz.
  • Enz.
In welke taal kunt u contact met ons opnemen?2020-04-10T10:52:49+02:00

Wij kunnen u informeren in het Frans, Engels, Duits, Nederlands en Italiaans, dus aarzel niet om contact met ons op te nemen via ons contactformulier!

Waarom staat er “Product op voorraad, voorraad in uitvoering”?2020-04-10T10:53:26+02:00

Voor de meeste van onze producten weten we precies hoeveel meters we op voorraad hebben in ons magazijn, en we geven deze informatie weer op elk van onze productpagina’s. Voor sommige referenties weten we niet precies hoeveel meters beschikbaar zijn en daarom moeten we een nauwkeurigere inventarisatie maken. In deze gevallen voegen we de aanduiding “Product op voorraad, voorraad in uitvoering” toe, wat betekent dat u uw bestelling normaal kunt plaatsen, met vermelding van het aantal meters dat u nodig hebt, en als we echter tijdens de voorbereiding van uw bestelling vaststellen dat we niet over de nodige voorraad beschikken, zullen we u informeren door u verschillende alternatieven aan te bieden (volledige of gedeeltelijke terugbetaling, datum van aankomst van een nieuwe voorraad, andere alternatieve pelzen, enz.)